PPR KERINCHI LEMBAH PANTAI
Program Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi terletak di kawasan Lembah Pantai, Kuala Lumpur. Projek pembinaannya terhenti hampir dua tahun sebelum diambil alih oleh Syarikat Perumahan Negara Bhd (SPNB) pada April, 2004. Terdiri dari 6 blok 17 tingkat dibina di atas tanah berkeluasan 20 ekar dan mempunyai lebih dari 1,800 unit apartment mampu milik untuk rakyat berpendapatan rendah. Mula diduduki pada Mac, 2008.

Pemaju: Syarikat Perumahan Negara Berhad
Arkitek: MTAriffin Arkitek
Jurutera Sivil & Struktur: Rizal Hood Jurutera Perunding
Jurutera Mekanikal & Elektrikal: Perunding Bakti Sdn Bhd
Jurukur Bahan: Pakatan International

Pemilik: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)

Tuesday, November 25, 2008

Lebih Banyak Kereta Dari Penduduk??

Perkara ini sudah lama disedari oleh ramai penduduk PPR Kerinchi apabila ada beberapa penduduk di situ melihat orang luar, dengar ceritanya penduduk Flat Sri Angkasa yang menggunakan lot parking di PPR Kerinchi tempat meletak kereta mereka selama berbulan bulan. Macam mak bapak dia punya parking lot.

Ada kereta yang tak pernak berganjak pun. Ada kereta
berselang seli dengan van yang dipunyai oleh pemilik yang sama. Juga pernah kelihatan seorang lelaki yang menaiki motor kapchai meronda ronda untuk melihat keselamatan keretanya yang diletakkan selama berbulan bulan.

Ada yang meletakkan kereta disepanjang kiri kanan bahu jalan masuk ke PPR Kerinchi menyebabkan jalan menjadi sesak untuk ke Surau di Blok D.

Mengikut ceritanya, masalah ini sudah pun diajukan kepada DBKL untuk diambil tindakan. Yang terbaharu, mengikut ceritanya, ahli jawatankuasa penduduk setiap Blok telah pun mengambil senarai nama penghuni Blok masing masing, jenis kenderaan dan nombor pendaftara kenderaan. Saya berharap satu stiker khas dapat dikeluarkan kepada setiap kenderaan penghuni PPR Kerinchi. Dengan ini kenderaan yang tiada stiker, yang dimiliki oleh bukan penghuni PPR Kerinchi hendaklah di tow keluar dan dibawa ke stor simpanan DBKL sekitar Kuala Lumpur. Parking la kat situ sampai reput! Seminggu sekali pergi la tengok.

Masalah ’bangkai’ kereta dan motor yang diletakan di tempat parking masih lagi ada sisa sisa, belum habis lagi.
Tetapi ’tengkorak’ motor yang saya siarkan dulu, sudah pun di ’buang’ oleh pemiliknya. Ada beberapa buah lagi ’tengkorak’ kereta dan van yang masih berada di parking lot di Block E dan menghalan jalan masuk ke rumah pencawang TNB.

No comments: